boost vagy hirdetés

Boost vagy Hirdetés?

Ha már próbálkoztál a Facebookon hirdetni, biztosan észrevetted, hogy egy bejegyzést egyszerűen ki lehet emelni, viszont létezik a Facebooknak egy kifejezetten a hirdetések elkészítésére alkalmas eszköze a Facebook hirdetéskezelő (Facebook Ads). Aki nem járatos ebben a világban elsőre azt gondolhatja ez a kettő egy és ugyan az, ez viszont nem igaz. Nézzük meg mi is különbség a kettő között és melyiket milyen célra ajánljuk.

WARM UP

Az elmúlt években már szabad szemmel is láthatóan csökkentek az organikus posztok elérései.  A legegyszerűbb módja, hogy a bejegyzésed sok emberhez eljusson a bejegyzés kiemelése, angolul a „boost”-olás. 

Talán azért is lehet fontos ez a téma, mert a legtöbb vállalkozás a Facebook posztok kiemelését használja elsődlegesen, viszont amint felmerül a komolyabb, profibb hirdetési igény, talán ez az első kérdés, ami megfogalmazódik bennük: BOOST vagy HIRDETÉS?

 

MI IS PONTOSAN A BOOST?

Kiemelés gomb az üzleti profilok esetében minden poszt alatt megtalálható. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy az oldalon már létrehozott bejegyzésedet nagyobb közönség számára is elérhetővé tedd.

A boost csak egy hirdetési technika a sok közül. Arra jó, hogy egy posztot népszerűsítsünk, de önmagában nem megfelelő eladásösztönzésre, konverziónövelésre vagy vevőszerzésre. Tulajdonképpen egy lebutított, leegyszerűsített verziója a Facebook hirdetéseknek.

HÁTRÁNYOK

A boost beállításának lehetőségei elég korlátozottak, ugyanis csak 3 dolgot tudunk beállítani: a célközönséget, maximum költséget és a hirdetés időtartamát. 
Talán a legnagyobb hátránya, hogy nem tudsz válogatni a kampánytípusok között, ezen kívül pedig sok más fontos beállítás és lehetőség nem áll rendelkezésre, mint például a hirdetés időzítése, szöveg/kép módosítása, A/B tesztelés, haladóbb célközönség beállítások (pl: hasonmás, remarketing), illetve optimalizálni sem tudsz.

LVL UP: FACEBOOK HIRDETÉSKEZELŐ

A Facebook hirdetési platformja ehhez képest szinte korlátlan tesztelést, optimalizálást és kísérletezést biztosít, sokkal részletesebb beállítási lehetőségink vannak.

  • Kezdésként rögtön 11 féle kampány cél közül választhatunk, de a megfelelő kiválasztásához tudnunk kell, hogy pontosan mi a célunk, mit szeretnénk elérni.
  • Lehet módosítani a hirdetéseket elkészítésük után is. A sima poszt boost-olást nem lehet szerkeszteni csak törölni, majd újra létrehozni.
  • Elhelyezések módosítása (Hol jelenjen meg a hirdetésed, milyen eszközön, csak hírfolyamban, vagy sztoriban is)
  • Nem utolsó sorban a hirdetési statisztikák lehetőséget nyújtanak, hogy kövessük a kampányok teljesítményét, az elköltött hirdetési pénz megtérülését, vagy meglássuk mi az, ami nem az elképzeléseink szerint alakul és hol, mit lehet finomítani a profitnövelés érdekében.

ESETTANULMÁNY

Amennyiben szeretnéd megérteni a két hirdetési típus közti különbséget érdemes pár esettanulmányt elolvasni, melyek számokkal támasztják alá a különbségeket.

Egy
amerikai marketing ügynökség felmérte, hogy a kiemelés és a hirdetéskezelőben feladott hirdetések hogyan teljesítettek. 
A két hirdetést ugyanolyan célcsoportra célozták, illetve mindkét hirdetési típus csak a telefonos hírfolyamban jelent meg. Az eredmények azt mutatták, hogy az átkattintási arány kétszer olyan magas a Facebook hirdetések esetében (1,37%).

KONKLÚZIÓ

Ugyan a boost egyszerűnek tűnik, de ne engedj a kísértésnek! Egyrészt sokkal több emberhez eljut a bejegyzésed, ha a hirdetéskezelőben hozod létre, másrészt az utóbbi használatának köszönhetően megannyi lehetőség és kampány típus áll rendelkezésedre.
Abban az esetben, ha csak olykor-olykor megdobnád egy posztod elérését és aktivitását megteszi a boost is. Amennyiben viszont többet szeretnél kihozni a vállalkozásodból és hatékonyabban akarsz hirdetnél, akkor egyértelműen a hirdetéskezelőt ajánljuk.

Mára az online hirdetéskezelés külön szakmának számít. A Facebook és Google hirdetési platformjai összetett és komplex rendszerek, melyeknek olyan mélységei és ágazatai vannak, amit egy profi tud csak teljes egészében átlátni és valóban jövedelmező módon kezelni.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, ha szeretnél hatékony online hirdetéseket!

Megosztás

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá

Scroll to Top